Tuesday, March 19, 2013

otak yang penat, perut yang lapar



aku pemalas. well, semua orang tau. haha. dan aku penat otak. sebab banyak sangat benda nak kena submit. lagi-lagi dah nak dekat sangat dengan final ni.

selama ni kalau aku stress, aku makan. aku sedih, aku makan. aku penat, aku makan. aku gembira, aku makan. senang kata, aku memang bercinta dengan makanan. abang aku kata, aku dulu lahir kembar dengan kawah nasik. and alhamdulillah, badan aku memang tak naik-naik walau banyak mana pun aku makan. tambah-tambah aku ada penyakit 'hyperactive' yang takboleh duduk diam. aku duduk diam dan behave waktu makan dan tidur je haa.

TAPI! berat aku naik gila gila gila semenjak dua menjak ni. everytime aku naik penimbang, rasa nak baling je penimbang tu ke dinding. kakak aku kata aku dah besar. dah girly girly ohh emm gee. sebab aku dah start risau dengan berat badan aku. sebelum ni, aku sangat 'peduli hape' dengan berat aku sendiri.

aku nak cuba hobby baru. yang boleh menenangkan stress aku selain makan, makan, makan, swimming, makan lagi, travel, makan lagi. aku syak aku kena buat something yang boleh distract aku dari makanan dan tak menyebabkan aku lapar. iaitu, merepek kat sini. menulis di blog di setiap ada kelapangan dan release stress, supaya aku tak habiskan masa terluang aku dengan boyfriend aku iaitu.... encik makanan.


semoga aku berjaya. haha!

No comments:

Post a Comment