Tuesday, June 11, 2013

merungut yok

aku dapat banyak email, takde la banyak pon sebenarnya, 3 ketui je heh. tanya aku, bila nak sambung Merah. bila aku baca je, rasa terharu betul. ye. aku memang senang terharu. waiter ambik order aku dengan senyuman lebar dahi ke dahi pun aku akan rasa terharu. lagi-lagi bila aku lapar tahap macam nak mengesot. ok lari topik.

bukan aku taknak sambung tapi tak sempat lagi nak pegang laptop. rindu weh nak ketuk-ketuk keyboard.

sem baru mula. nak kena uruskan subject registration. sem ni aku agak teruji bila ada subject yang aku nak ambik dah penuh. jenuh aku turun naik ofis jumpa HOD la Deputy Dean la. sebenarnya memang salah aku pun, daftar lambat. so aku tak layak nak merungut kata abang aku.

lepastu kena panggil meeting dengan ostad dan dimaklumkan aku dilantik jadi hicom satu persatuan bawah kelolaan masjid. haaa takut tak bunyi? menggigil weh. dah kenapa aku yang kena jadi. masjid pun seminggu sekali je aku jejak. bincang punya bincang, ok aku terima. sebab katanya, persatuan ni perlukan orang yang berani bersuara. wahh gituww! padahal sampai sekarang aku asyik fikir bila masanya aku berani bersuara? aku berani sembang kencang ala brader-brader je, depan ostad misai tebal aku senyap dan naif je.

lepastu aku kena paksa pegi kem pemantapan under persatuan. mula-mula aku puas ngelat bagi alasan dari logik 'saye kena jaga rumah' ke karut 'kucing saye takboleh tidur malam kalau saye takde', aku cuma nak melaksanakan pepatah 'taknak seribu dalih'. semua kena rejek mentah-mentah. ok fine la aku pegi. ingat kem yang macam biasa yang aku pegi. panjat gunung solo nightwalk survival modul dan dotdotdot. sampai sana baru tau kem ni kem yang setiap modul dan aktiviti akan terlibat dengan air. aku dah happy gila dah. maklumlah bak kata mak aku, aku ni lahir kembar dengan ikan duyung. air dengan aku takboleh dipisahkan.

start je program, kitorang kena campak masuk air sepanjang program. ok bunyi seronok dan senang kan? dah kalau air tu sejuknya aku rasa dah capai takat sejukbeku, dengan kena jalan rentas sungai lawan arus deras, gila! silap langkah hanyut sampai kutub utara, tauu? ada modul yang kena baring biar badan hanyut, bunyi best kan? tapi air cetek, batu besar tajam, bercalar weh belakang aku!! 3 hari 2 malam yang cukup buat tulang-tulang aku macam kena lipat-lipat. serius tak tipu lagi penat dari panjat gunung (aku tak lembik ok. aku ada 18 pax ye).

balik kem, kena setel kursus kawin. wahahahaa. rasa dewasa sangat tauuu. haha. leceh gila nak handle kursus kawin. dah la takboleh join sebagai peserta.

banyak betul benda nak merungut. biasalah. aku typical student yang suka merungut wahahaha.

nanti aku sambung Merah okay ^_^

2 comments: