Sunday, August 19, 2012

bukan

Boleh tak hari ni nak post cerita sedih? Apa perasaan kau bila ada orang kata

"The picture is perfect without you in it."

Dan apa perasaan kau bila yang berkata tu, salah sorang orang paling dekat dengan kau? And it happened to me. Dan aku nyaris meleleh. Kekeke. Rare sungguh manusia bernama 'aku' ni meleleh. Entah kenapa aku sensitif sangat 2-3 hari ni.

Mungkin orang yang berkata tu bergurau, tapi bila dia selalu layan aku macam sampah, aku mula berburuk sangka. Ye, tampar aku laju-laju. And when everyone kept telling me that I'm the ugliest, semua benda tak kena, aku kena tahan air mata supaya aku tak meleleh kat situ jugak. Yet, I've to face the truth, I'm not as beautiful as they are. Tu kenyataan yang aku sedar dari dulu lagi. Cuma bila ada yang tolong ungkapkan, rasa macam badan aku kena siat-siat, kena panggang. Sakit.

Dan bila semua orang mula marah-marah dengan aku, aku meleleh, tapi bukan kat situ. Dan bila semua orang bergelak ketawa dengan dia, aku rasa, ye mungkin ada sesuatu kat aku yang orang tak suka. Aku bukan orang yang kurang kasih sayang, cuma sedih bila kena layan macam sampah.

Semoga Allah sentiasa bersama aku supaya aku kuat :)

No comments:

Post a Comment